Institut für Informatik | Sitemap | LMU-Portal
English
  • Startseite
  • Studieninteressierte
  • Studierende
  • Lehrveranstaltungen
    • Archiv
      • Detail
      • Padabama
      • Presentations
      • Publikationen
      • Themen
  • Forschung
  • Personen
  • Kontakt
  • Besucher
  • Jobs
  • FAQ
  • Intern
Startseite > Lehrveranstaltungen > Archiv > Detail

AI-based avatars for Learning: Creating a powerful package for Unity

BT/MT

Status in progress
Student N/A
Advisor Maximilian Fink
Professor Prof. Dr. Albrecht Schmidt

Task

Beschreibung

Mit künstlicher Intelligenz können KI-basierte Avatare erstellt werden, die ein großes Potential für den Bildungsbereich mitbringen. Anhand einer in Unity erstellten Umgebung sollen zwei verschiedene Szenarien entwickelt werden, die mithilfe von KI-basierten Avataren Interaktionspartner oder Tutoren abbilden und beim kollaborativen Lernen unterstützen können. Die Szenarien sollen durch Speech-to-text als Eingabe, GPT Assistants von OpenAI zur Datenverarbeitung und Text-to-Speech als Ausgabe anhand eines Lip-Synced Avatars umgesetzt werden. Darüber hinaus wird ein Multiplayer erstellt, der anderen Nutzern erlaubt mit dem GPT und dem Host zu interagieren. Zielplattformen der Software sind WebGL und VR-Headsets.

Description

Artificial intelligence can be used to create AI-based avatars that have great potential for education. Using an environment created in Unity, two scenarios are to be developed that use AI-based avatars to represent interaction partners or tutors and can support collaborative learning. The scenarios are to be implemented using speech-to-text as input, GPT assistants from OpenAI for data processing and text-to-speech as output using a lip-synced avatar. Moreover, a multiplayer is implemented that allows other players to interact with the GPT and the host. Target plattforms of the softwae are WebGL and VR headsets (OpenXR standard).

You will

  • Perform a review of current literature
  • Rewrite a part of the package GPT Avatar in order to access a GPT Assistant
  • Build two interactive AI scenarios
  • Build Avatars that provide feedback and instructions based on a config file
  • Build a multiplayer

You need

  • Unity programming skills
  • Understanding of AI techniques

References

  • GitHub project: https://github.com/SethRobinson/GPTAvatar
  • Valem Tutorials: https://www.youtube.com/watch?v=v484biQvjMY
  • Khampuong, P., Nilsook, P., & Wannapiroon, P. (2023). Artificial intelligence avatar for conversational agent. In 2023 Research, Invention, and Innovation Congress: Innovative Electricals and Electronics (RI2C) (pp. 33-39). IEEE

Keywords

Artificial Intelligence, case-based learning, conversational agents, AI-based Avatars
Nach oben
Impressum – Datenschutz – Kontakt  |  Letzte Änderung am 11.04.2020 von Changkun Ou (rev 35667)