Social Media 2: Medieninnovationen von Social Media
Lecturer: Markus KaiserTutorials: Kai Holländer
Hours per week: 4
ECTS credits: 3
News
- 24/02/2020 The application deadline for SMS2 is now available via Uni2Work. We will chose applicants according to the letter of motivation and study progress.
Dates and Locations
Dates and location:Leopoldstr. 13 room 1401 - 9 am until 6 pm
Event Dates:
- April, 24th
- April, 25th
- April, 26th
- May, 22nd
- May, 23rd
- May, 24th
Contents
Live-Streaming, Virtual Reality, 360 Grad, Webvideos & Chatbots: Aufgrund der Digitalisierung haben sich die Medien, das Storytelling und die Mediennutzung stark verändert. In diesem Seminar werden Medieninnovationen aus Content-Sicht betrachtet. Schwerpunkte sind Social Media, virtuelle Welten und Webvideos. Es wird reflektiert, was Medieninnovationen für die Strukturen von Medienunternehmen bedeuten, wie neue Medien vom Rezipienten genutzt werden und welche neuen Regeln sich im Journalismus und in der Öffentlichkeitsarbeit herausgebildet haben. Im Mittelpunkt des Seminars stehen verschiedene praktische Übungen.
The lecture course is suitable for:
- Students of Media Informatics (bachelor)
- Students of "art and multimedia"
The lecture course is only suitable as "Vertiefendes Thema" for Medieninformatik (Bachelor) students - not Informatik students. SMS1 offers 3 ECTS so it is suitable as "vertiefendes Thema" only in combination with SMS2, also 3 ECTS.
The Proseminar can NOT be introduced as a Bachelorseminar.